Patronat Honorowy




Partnerzy






Główny Partner Motoryzacyjny:


Sponsorzy Techniczni:





Dostawca Paliwa:


Sponsorzy




Główny Patron Radiowy


Patronat Medialny














Gospodarz




Producent części lotniczej:



Poznań Air Show – unikatowe pokazy lotnicze

Poznań Air Show 2018 to wydarzenie wyjątkowe pod wieloma względami. Odbywać się będzie na poznańskiej Ławicy, w miejscu które można nazwać kolebką polskiego lotnictwa. Pokazy będą doskonałą okazją do upamiętnienia rocznic: 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę, 100-lecia Polskiego Lotnictwa oraz 100-lecia Powstania Wielkopolskiego.

Poznań Air Show 2018 to wydarzenie wyjątkowe pod wieloma względami. Odbywać się będzie na poznańskiej Ławicy, w miejscu które można nazwać kolebką polskiego lotnictwa. Pokazy będą doskonałą okazją do upamiętnienia rocznic: 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę, 100-lecia Polskiego Lotnictwa oraz 100-lecia Powstania Wielkopolskiego.

Ponadto w związku z odbywającymi się pierwszy raz w Polsce w dniach 14-25 maja 2018r. ćwiczeniami NATO TIGER MEET,  zobaczyć będzie można na poznańskim niebie najlepszych pilotów służących w siłach powietrznych krajów członkowskich Sojuszu Północno-atlantyckiego. Ćwiczenia wojskowe NTM są zamknięte dla publiczności i jedyną możliwością zobaczenia wybranych samolotów uczestniczących w nim będzie właśnie podczas Poznań Air Show.

Międzynarodowe Pokazy Lotnicze Poznań Air Show – to podniebne show w wykonaniu światowej sławy mistrzów awiacji, ale także wystawa statyczna sprzętu lotniczego i wojskowego oraz ekspozycja służb mundurowych. Poznań Air Show to także edukacja. To tutaj, w terenie przedstawiciele służb mundurowych będą mieć niepowtarzalną okazję, aby wprowadzić uczestników wydarzenia w tematykę obronności kraju, zaprezentować swoje możliwości, począwszy od uzbrojenia po wyposażenie i praktyczne umiejętności. Poznań Air Show to również terenowa lekcja historii w wykonaniu grup rekonstrukcyjnych, które w strojach z wybranego okresu przybliżą dokonania i zasługi polskiej wojskowości.

Poznań Air Show w liczbach

720 minut pokazów

80 maszyn w powietrzu

35 pokazów solowych i grupowych

4 skoczków spadochronowych

80 wystawców

Program Poznań Air Show został zbudowany w oparciu o trzy bloki tematyczne:

  1. 100-lecie Powstania Wielkopolskiego
  2. NATO Tiger Meet
  3. 100-lecie Lotnictwa Polskiego

19.05.2018 r. [sobota]

20.05.2018 r. [niedziela]

BLOK I: 100-lecie Powstania Wielkopolskiego (3:00h)

BLOK I: 100-lecie Powstania Wielkopolskiego (3:00h)

10:30 – 13:30 (3:00h)

10:30 – 13:30 (3:00h)

BLOK II: NATO Tiger Meet (1:30h)

BLOK II: NATO Tiger Meet (1:30h)

14:30 – 16:00 (1:30h)

14:30 – 16:00 (1:30h)

BLOK III: 100-lecie Lotnictwa Polskiego (1:30 h)

BLOK III: 100-lecie Lotnictwa Polskiego (1:30 h)

16:50 – 18:20 (1:30h)

16:50 – 18:20 (1:30h)

Poznań Air Show będzie unikatowym wydarzeniem, dostarczającym gościom niespotykanych emocji, pozostając w pamięci uczestników na długie lata. Wśród grup pokazowych z pewnością będzie można podziwiać:

PZL TS-11 Iskra

Pierwszy polski samolot odrzutowy. TS-11 Iskra została zaprojektowana w połowie ubiegłego wieku. PZL Mielec wyprodukował 424 egzemplarze tego modelu. Obecnie TS-11 Iskra użytkowana jest w jednej eskadrze lotniczej, a wiele modeli wycofanych ze służby zasiliło szeregi lotnictwa cywilnego. Jednym z nich jest Iskra należąca do Fundacji Biało-Czerwone Skrzydła.

Artur Kielak

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich pilotów solowych. Znany z niezwykle dynamicznych pokazów, które pokazują akrobację lotniczą w pełnej krasie i wywołują niezapomniane wrażenia u widzów. Artur Kielak wykona pokaz na samolocie Sbach XA-41 – jedynym takim modelu w Polsce, którego malowanie nawiązuje do legendarnego Dywizjonu 303. Na co dzień Artura Kielaka możecie spotkać między innymi w kokpicie pasażerskiego Boeinga 737.

3AT3 Formation Flying Team

Zespół stworzony w 2009 roku przez trzech miłośników lotnictwa, którzy postanowili podzielić się swoim hobby z widzami pokazów lotniczych. Grupa ma już wiele pokazów za sobą, załoga nie przestaje się rozwijać i cały czas pracuje nad swoimi pokazami. Chociaż samoloty AT3 nie są stworzone do latania w formacji, zespół udowadnia, że „chcieć, to móc” i wykonuje manewry w odległości zaledwie niespełna 2 metrów między samolotami!

Mateusz Strama Yak-11

Yak-11 to samolot radzieckiej produkcji, produkowany w latach 1946-1962. Samolot trafił do służb w 20 państwach, gdzie służył jako model treningowy między innymi do akrobacji czy też nawigacji i przygotowywał młodych pilotów do lotów na statkach bojowych. Wyprodukowano ponad 4 500 egzemplarzy tego samolotu, a jeden z nich będziecie mogli podziwiać podczas Poznań Air Show. Za jego sterami zasiądzie Mateusz Strama, który swoje lotnicze doświadczenie zdobywa na śmigłowcach i samolotach – między innymi na Boeingu Stearmanie lub pasażerskim Boeingu 737.

Pterodactyl Flight

Czeski zespół, który specjalizuje się w replikach maszyn z okresu I i II Wojny Światowej. Grupę tworzą prawdziwi miłośnicy historii. Piloci podczas pokazów odgrywają realistycznie wyglądające lotnicze bitwy, przenosząc widzów w wojenne czasy. Zespół lata na replikach Piper Cub L-4H, Fokker E-III, S.E,5a, Sopwith 1½ Strutter oraz Fokker D-VII.

Czech Flying Legends MiG-15

Czeski zespół z polskim akcentem – samolot MiG-15, który należy do Czech Flying Legends, tuż po swoim locie technicznym w Czechach trafił do Polski. Służył w jednostce w Białej Podlaskiej, gdzie wykorzystywany był jako samolot treningowy. Jednym z pilotów, jaki zasiadał za sterami tej maszyny był nasz pierwszy polski astronauta Mirosław Hermaszewski. Gdy samolot zakończył służbę w polskiej armii, trafił do muzeum w Kalifornii. Od 2013 roku MiG-15 jest pod opieką Czech Flying Legends.

Spitfire

Jeden z największych klasyków lotnictwa II Wojny Światowej, o czym świadczy chociażby liczba wyprodukowanych egzemplarzy, która przekracza 20 000. Brytyjski myśliwiec jeszcze w latach 60. służył w armiach niektórych państw. Egzemplarz, który przyleci do Poznania, ma bogatą historię. Samolot wielokrotnie zmieniał jednostki, należał do specjalnych szkół lotniczych, był eksponatem
w muzeum w USA, zmieniał właścicieli kilka razy aż w końcu trafił pod opiekę Stephena Steada, który chętnie pokazuje umiejętności tego samolotu podczas pokazów lotniczych.

Yak-3

Yak-3 był znanym i wytrzymałym radzieckim modelem używanym pod koniec II wojny światowej. Był on odpowiednikiem brytyjskiego Supermarine Spitfire i amerykańskiego P-51 Mustang. Załoga ceniła ten model za łatwość w utrzymaniu i wysokie osiągi. Samolot świetnie sprawdzał się jako myśliwiec, dzięki czemu trafił też do służby sojuszników ZSRR. Yak-3UPW, który przyleci na Poznań Air Show z Holandii, wykona pokaz razem z CA 13 Boomerang.

CA 13 Boomerang

CAC Boomerang to seria myśliwców produkowanych w Australii w czasach II wojny światowej. Australia, która opierała się głównie na dostawach samolotów z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych, zdecydowała się na produkcję własnego modelu ze względu na coraz większe zapotrzebowanie na myśliwce. CA 13 Boomerang okazał się być samolotem bardzo zwrotnym, uzbrojonym, dobrze opancerzonym, a jednocześnie łatwym do pilotażu.

Grupa Żelazny

Legendarny już polski zespół akrobacyjny. Aż ciężko sobie wyobrazić, że jeszcze kilka lat temu był to jedyny zespół w Polsce, który latał w składzie trzech lub czterech samolotów. Mimo rozwoju innych grup, Żelazny nie musi obawiać się konkurencji. Zespół znany jest z niezwykłej precyzji podczas wykonywania figur, nawet jeśli w składzie znajdują się różne samoloty o różnych osiągach. Trzon zespołu stanowi trzech ogromnie doświadczonych akrobatów: Wojciech Krupa, Piotr Haberland i Tadeusz Kołaszewski, którzy z powodzeniem szkolą nowych członków zespołu.

SkyMagic

Zespół niezwykle kreatywnych skoczków spadochronowych, którzy cały czas pracują nad tym, by dodawać nowe elementy do swoich pokazów – kolorowe szarfy, ogromne flagi, pirotechnikę i nigdy nie wiemy czym jeszcze nas zaskoczą. Taki wspólny pokaz wymaga od nich dużego doświadczenia i zaufania w zespole każdy manewr musi być doskonale przemyślany. Ich spadochrony, schowane w dość duży plecak, ważą nawet kilkanaście kilogramów.

Marek Choim

Marek Choim swoją przygodę z lotnictwem rozpoczął znacznie później niż większość pilotów. Od samego początku szkolił się u najlepszych instruktorów, w Polsce i zagranicą. Marek Choim szczególnie polubił akrobację lotniczą, a swoje niesamowite umiejętności prezentuje na pokazach, latając na Extrze 330SC. Samolot ten ma niecodzienne malowanie i jest najmocniejszym samolotem akrobacyjnym w Polsce.

57-my Team

Zespół założony przez dwóch sympatycznych pilotów, którzy znani są ze swojego poczucia humoru. Lata doświadczenia i nietypowe maszyny to podstawowy opis programu tego zespołu. Obecnie 57-my Team lata w składzie trzech wiatrakowców – statków powietrznych, które przykuwają uwagę. Z wyglądu podobne do małego śmigłowca, a z zasad lotu bardziej do samolotu. Być może brzmi to skomplikowanie i rodzi kilka pytań – ale możecie być pewnie, że odpowiedzi na nie dostaniecie podczas Poznań Air Show!

Podczas majowego weekendu nie tylko pokazy przyciągną uwagę publiczności. Ekspozycja będzie połączeniem wystawy statycznej sprzętu lotniczego, zarówno cywilnego, jak i wojskowego, pozwalająca na zaznajomienie się z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi wprowadzanymi
do lotnictwa. Umożliwi ona zaprezentowanie oferty produktowej firm zarówno z kraju, jak i zagranicy. Uczestnictwo w wystawie to również możliwość wymiany cennych doświadczeń.

Jeżeli mowa o edukacji organizatorzy Poznań Air Show wraz z redakcją portalu Samoloty.pl szykują coś wyjątkowego dla osób związanych zawodowo z branżą lotniczą. W piątek, przed rozpoczęciem podniebnego show, odbędzie się konferencja. Już znamy jej główne zagadnienia:

  • wpływ sytemu GBAS na wzrost efektywności portu lotniczego,
  • modelowa współpraca region – port lotniczy – efekt synergii,
  • koncepcja Airport City jako czynnik rozwoju i wpływ na wzrost efektywności ekonomicznej portu lotniczego,
  • zabezpieczenie operacji lotniczych portu lotniczego w aspekcie działalności Bezzałogowych Statków Powietrznych,
  • wykorzystanie BSP w działalności portu lotniczego,
  • działalność regionalnych portów lotniczych w aspekcie budowy CPK.

Przygotowując program wydarzeń nie zapomniano także o najmłodszych uczestnikach imprezy. Specjalnie dla nich działać będzie wesołe miasteczko, a w nim moc atrakcji. Bajeczny lunapark, karuzele przyprawiające o zawrót głowy, kolorowe samochody, które zabiorą dzieci
w magiczną podróż oraz strzelanie do celu. Ponadto wystawa wozów strażackich z możliwością ich zwiedzania i wiele, wiele innych zabaw, które umilą i wypełnią czas maluchom.

Poznań Air Show organizowany jest przy współpracy z Portem Lotniczym Poznań-Ławica, który to będzie gospodarzem tego niecodziennego wydarzenia. Argumenty, które przemawiają
za współpracą to: znakomite zabezpieczenie logistyczne, bliskość od centrum miasta oraz bardzo dobre połączenie komunikacyjne.

Bilety

W przedsprzedaży

  • Karnet dwudniowy – 50 zł
  • Bilet jednodniowy – 25 zł
  • Bilet VIP jednodniowy – 300 zł

Zapraszamy już teraz do zakupu na bileteriach on-line: TIXER.pl oraz ticketmaster.pl oraz
w punktach sprzedaży stacjonarnej: Empik, Saturn MediaMarkt oraz kioski RUCH

Bilety dla spotterów

  • Poznań Air Show Spotters Days – 170 zł
  • NATO Tiger Meet Spotters Day – 125 zł
  • Karnet Poznań Air Show & NATO Tiger Meet Spotters Days – 255 zł

Bilety te można zakupić przez pośrednictwo strony www.spotters.poznanairshow.pl

 

Godziny otwarcia

19.05.2018 (sobota) – 9.00-19.00

20.08.2018 (niedziela) – 9.00-19.00

Wstecz

Współpraca Medialna

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Napisz do nas.
contact